Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Minnen förblir minnen. Kapitel 3.

Av Linnea - 13 juni 2013 23:24

Jag mötte Cornelia vid Ica. Hon snackade inte med mig speciellt mycket. Hon smsade typ hela tiden och var så osocial att jag blev irriterad på henne. Till slut fick hon ur sig ett litet fniss och tittade upp på mig.
-Vad är det? frågade jag kallt.
-Min kompis Daniel är inte riktigt klok..., skrattade hon.
Jag brydde mig inte ett skit om hennes kompisar. Hon verkade ju hellre vilja smsa med dem än att träffa mig och vara social med mig.
-Har du sett Daniel någon gång? frågade hon.
Jag skakade på huvudet och jag kunde inte bry mig mindre. Jag kunde inte sluta tänka på allt bekymmer. Det var det ända jag kunde tänka på.
-Vill du se en bild på honom?
-Visst..., sa jag för att inte låta allmänt tråkig.
Hon tittade ner i sin mobil igen för att leta efter en bild på honom. Hon log när hon hittade en bild på honom, sen såg hon på mig och vände mobilen mot mig så att jag kunde få se hur han såg ut.
-Här är en skitgullig bild på honom! Är han inte söt? sa hon och log.
Jag såg bilden och en varm känsla spred sig inom mig och jag brydde mig genast mycket mer om honom.
-Vad tyst du blev då! skrattade Cornelia.
-Håll käften! skrattade jag.
-Jaså, blev du lite kär?
-Nej...
Jag bestämde mig för att bara låta allt vara. Det var bättre om jag höll mig borta från honom. Killar är ju idioter, tänkte jag. Man blev bara sårad och jag orkade inte att bli sårad igen efter allt som har hänt.
Mer om Daniel pratade vi inte om. Vi diskuterade istället om festen som vi skulle gå på om ett par veckor.
-Det ska fan bli skitkul! sa Cornelia.
-Nja... Jag är ingen fest-typ..., sa jag.
-Äsch då! Det blir nog inga problem! Ta något riktigt snyggt på dig så att killarna ser dig så kommer allt ordna sig!
Men jag ville inte ha någon kille. Jag ville bara vara jag och inte ha någon kille efter mig som stjäl mitt hjärta och sedan krossar det i tusen bitar.

När vi hade stått och snackat en stund kom Paula ut från Ica. Jag och Paula snackar knappt med varandra längre. Vi är inte ovänner, utan det är bara det att jag tycker att det är jobbigt att umgås med henne eftersom jag tänker på Albin varje gång jag ser henne och det blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång vi ses. Jag har inte ens sagt det till henne men jag tror att hon förstod det för hon vet ungefär om hur det ligger till mellan mig och Albin för jag tror att han berättade det för henne.
När Paula fick syn på mig vek hon undan men Cornelia hindrade henne genom att ropa hennes namn. Var hon verkligen tvungen att göra så?!
-Paula! Hur är läget? frågade hon och gav henne en rejäl kram.
-Jo... Det funkar väl antar jag... Fast morsan och farsan har skilt sig och farsan flyttade till någon kärring i USA, svarade hon. Hur är det med dig då?
-Det är bara bra!
Paula såg på mig med en sån där blick som visar omtanke och saknad av en vän men jag vågade inte göra något åt det.
-Ja... Jag måste dra... Vi ses! sa hon och rusade iväg.
Jag, Paula och Cornelia var tre oskiljaktiga vänner som alltid gick runt i vår lilla grupp. Jag saknar det men vågar inte göra något åt det. Det är bara så. Tyvärr.

Hoppas att ni gillade det! :)
/Linnea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 13 juni 2013 14:51

Början.-Hur är det? frågade Cornelia.-Jag vet inte, svarade jag.-Vad har... har du gjort... med din arm...?Jag tittade ner på min arm. Menade hon skärsåren?-Vilket menar du? frågade jag dumt.-Sluta! Du vet vad jag snackar om! sa hon irriterat och gre...

Av Linnea - 12 juni 2013 22:36

Till minne av Daniel. -Mamma! Kolla min teckning!Jag släppte blicken från boken och tittade ner på min dotter som satt på golvet och ritade.-Nej men gud vad fint, hjärtat! sa jag men jag hade absolut ingen aning vad det var hon ritade. Jag försökt...

Av Linnea - 11 juni 2013 21:12

Idag är det 44 dagar sen jag och min pojkvän Alexander blev tillsammans! Det är helt sjukt vad tiden går snabbt! Men så är det ju när man har roligt!Jag och Alexander träffas nästan varje dag och nu på torsdag har min familj bokat någon slags resa un...

Av Linnea - 11 juni 2013 17:38

Hej! Jag skapade den här bloggen för att kunna skriva min novell och berätta lite om mig själv. Jag heter Linnea, är snart 16 år och bor utanför Malmö. Min novell kommer innehålla olika kapitel. Jag kommer att lägga ut ett kapitel varje dag, kans...

Presentation

Här skriver jag om mig själv och noveller!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translator

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards